AHMET DÜNDAR

Sanatçı Hakkında:

1999 senesinde eskişehir'de doğdum. üniversite yıllarımda üretimlerimi boğaziçi üniversitesi güzel sanatlar atölyesi’nde gerçekleştirdim ve farklı mentorlarım ile kendimi geliştirme fırsatı yakaladım. Aktif olarak üretimlerime eskişehirde kendi atölye alanımda devam ediyorum. Multidisipliner bir sanatçıyım, farklı materyal ve medyumlarda işler üretiyorum. Pratiğimi deneysellik ve keşfetme arzum üzerine yoğunlaştırdım. Son zamanlarda da doğal malzemeler ve süreç odaklı sanat üretimlerine odaklanıyorum; bu süreçler sonucunda ürettiğim ve bulduğum biyo malzemeleri,

yapay zeka ve robotik kodlama ile buluşturarak, teknoloji-teknik ve bir beden olarak insanın kesişimine yeni okumalar sunuyorum.


“gelgelelim, stiegler’e göre sorun hesaplama fikrinin tüm bilgilerin genel şablonu hâline gelmesidir. “* 

diyalog 1: 

—her şey yerli yerinde
—ölçülü bir laboratuvara benziyor, standart bir sıralama ve 

algoritmik hesaplama
—anatomik bir otomizasyona gidilmiş harika

—her şey yerli yerinde
—paramparça
.... 

—bir eksik montaj galiba, o da buralardadır mutlaka
—yo yo bir ameliyat olmuş burada kemiklere ve imgelere bakılırsa

—1 imge 2 imge 3
—hafıza artık öznesinde değil
—bilinçsizce
—ismini de kaybetmiş
—peki sebebi?
... 

—geçmişleri birikmiş kavanozda ama o da unutulmuş laboratuvarda

—hangi göz gördü, duydu kulak, saysak buluruz, mantığını oturtsak

—1. katta mı 2. kat mı 3 mü, ayırt edilmiyor sesi, sırası, verisi
—ve nedeni? 

... 

—ah tamam tamam, sonuca takılmışlar, işte resmi
—dikkati dağılmış birkaç anı, ismi, cismi ve yeri
—gürültü de kopmamışsa sayıların büyüsüne kapılmışlar belli

—dengede mi?
—ışık öyle gibi
... 

—organoloji ve göklerle ne alıp veremedikleri var acaba?

—devredip sıcağı bir akvaryuma kim durur yukarılarda?

—hiçkimseler gitmiş uzaklara, parçalarını bırakmış arkasında —her şeyleri de var aslında 

......... 

yararlanılan kaynaklar: 

*1. Şan, Emre. "Antroposen ve Bilişsel Kapitalizm İlişkisi Üzerine Bir Soruşturma." Sabah Ülkesi Dergisi, No. 77, 2023.
2. Öcel, Cansu. "Hala Zamanımız Var mı? Bernard Stiegler’in Bireyleşme Sahnesinde Ben, Biz ve Onlar." Reflektif Journal of Social Sciences, Vol. 3(3), 2022. 3. Stiegler, Bernard. "Antroposenden Çıkmak." 7 Mayıs 2019.
4. Şan, Emre. "Bernard Stiegler’in Teknoloji Felsefesi Problemleri: Algoritmik Yönetimsellik ve Bilişsel Proleterleşme." ViraVerita E-Dergi, Sayı 15, Mayıs 2022. 

Ahmet Dündar, 1.kat 2. kat 3, 2023, Polyester kalıp, metal kablo kanalları, çelik halat, 240x120x45 cm

“Yükselen 3 katmanlı kemikler Bernard Stiegler’in proleterleşmenin üç aşamasına denk düşen insanlığın tanık olduğu üç tür kapitalizm okumasına atıfta bulunur. Çelik konstrüksiyona çelik halatlar ile gerilmiş, sıralı ve aynı forma sahip kemikler, teknolojinin bireylerin öznelliğini standardize etmesini temsil eder anıt heykellerinde sıkça rastlanan bronzun bu eserdeki kemiklerin kalıbında kullanımı ile insanlık tarihinin ve varoluşunun katmanlarının anıtsal bir şekilde sergilenmesi amaçlanır.”

Ahmet Dündar, Şeffaflık/Transparency, 2023, Bakteri ve mantarların simbiyotik kültürü (scoby), Metal kablo kanalları, Cam, Plastik diş kalıbı, Spot lamba, Su, 70x70x70 cm

“Kontrollü ortamlarda çoğaltılan ve yaşayan canlıların kullanımı, stiegler'in algoritmik yönetimler üzerine yaptığı eleştirilerle paralellik kurar. Görünürde daha az fakat etkisi daha yaygın olan yeni kontrol yöntemleri, kapalı yaşam formları aracılığıyla kendini gösterir ve toplumsal sistemlerin sinsi kontrolünü sorgular. Akvaryumların içindeki organik büyüme, algoritmik gözetim altındaki insan davranışlarının kısıtlanmış fakat öngörülemez yapısını yansıtır.”

Ahmet Dündar, #kacinsansaydimetre, 2023, Python kodlama, laptop, monitör, webcam, metal kablo kanalları, çelik halat, 240x70x70 cm 

“#kacinsansaydimetre, yüz tanıma algoritması kullanarak insan yüzlerini sayıya dönüştürür ve her yüzü sayaçta bir veri noktası olarak kaydeder. Yüzlerin sadece sayısal veri olarak
ele alınması, Stiegler’in hesaplama yöntemlerinin genelleştirilmesi eleştirisini yansıtır. Eser, bireylerin özgün kimliklerinin ve yüz ifadelerinin, sayısal verilere indirgenmesi ve algoritmik sistemler tarafından analiz edilmesi sürecini görselleştirir.”

CV

EĞİTİM | EDUCATION

2019-2023 Boğaziçi Üniversitesi Uluslararası Ticaret

2017-2019 Koç Üniversitesi Uluslararası İlişkiler

2013-2017 Eskişehir Anadolu Lisesi 

sergİler | exhıbıtıons

2023 Akbank 41. Günümüz Sanatçıları Ödülü Sergisi - Liminal Serisi

2023 Boğaziçi Güzel Sanatlar Kolektifi - Şahika Sergisi
2022 Bounsergi - Yuva Sergisi
2021 Boğaziçi Üniversitesi - GSK Albert Long Hall Sergileri 

projeler | projects


2023 1 şey bir Şeydir - Samandağ/Hatay (instagram: @1seybirseydir) 

deneyİm | experience

2021 Boğaziçi Üniversitesi Alternatif Mezuniyet - Sahne Tasarımı
2021 İstanbul Uluslararası Oda Müziği Festivali - Sahne Tasarımı - Boğaziçi Güzel Sanatlar Kolektifi

2021 Generic Music - Soundscape Festivali - Sahne Tasarımı
2021 Hed Art Studio - Kaynak ile demir heykel asistanlığı
2019 UNIQ İstanbul Pumpkin in the Forest vol.II - Enstelasyon çalışması - Mutual Collective İstanbul 

atölye | workshop

2020-2023 Boğaziçi Üniversitesi Güzel Sanatlar Atölyesi - Ahşap dersleri - Yürütücü

2020-2023 Boğaziçi Üniversitesi Güzel Sanatlar Atölyesi - Heykel dersleri - Yürütücü

2022 bi'Akıl - Online heykel dersleri - Yürütücü