Jashiin
Interior/Exterior Pieces
solo pİyano İçİn 7 bölümlük bİr serİ
Bitterness Is Best Declined as a Companion
solo synthesizer ve alan kayıtları
Interior/Exterior Pieces (İç/Dış Parçaları, 2019-21), piyano
A Flight of Stairs, a Room with a Skylight, a Study (Bir Merdiven, Tavan Pencereli Bir Oda, Bir Çalışma Odası)
A Kitchen Garden, a Terrace with a View of the Sea, a Reflection in the Window (Bir Mutfak Bahçesi, Deniz Manzaralı Bir Teras, Pencerede Bir Yansıma)
A Living Room, a Half-opened Window, a Sunlit Hallway (Bir Oturma Odası, Yarı Açık Bir Pencere, Güneşli Bir Koridor)
An Overgrown Garden, a Room with a Fireplace, a Room with a Mirror (Bakımsız Bir Bahçe, Şömineli Bir Oda, Aynalı Bir Oda)
Garden Steps, a Dried-up Fountain, a Dining Room Window, a Rented Room (Bahçe Basamakları, Kurumuş Bir Çeşme, Bir Yemek Odası Penceresi, Kiralık Bir Oda)
A Drawing Room, a Bathroom with a Broken Mirror, a Painted-over Door (Bir Oturma Odası, Kırık Aynalı Bir Banyo, Boyalı Bir Kapı)
A Row of Topiaries, a Garden Wall, a Coast at High Tide, a Dark Sky (Bir Sıra Budanmış Ağaç, Bir Bahçe Duvarı, Gelgit Sırasında Bir Sahil, Karanlık Bir Gökyüzü)
Interior/Exterior Pieces, dokuları ve ritimleri müzikal semboller olarak kullanır: alçalan akor dizilerinin bir merdiveni ya da önce ileri, sonra geriye doğru çalınan bir pasajın duvardaki bir aynayı temsil etmesi gibi.
Parçanın sonunda dinleyici bu müzikal dilin içine dalar ve deniz kenarında bir ev ve bahçeye dair kendi hayallerini yaratabilir.
Bu eserin bazı bölümleri ilk kez 2021 yılında Carson Cooman tarafından Harvard'da seslendirilmiştir. Eserin tamamının ilk seslendirilişi ise Zeynep Büşra Eldem tarafından 2024 yılında İTÜ-MIAM, İstanbul'da gerçekleştirilmiştir.
Bitterness Is Best Declined as a Companion (Acının Dostluğunu Reddetmek En İyisidir, 2023–24), synthesizer ve alan kayıtları 2023'te albüm olarak yayınlanan bu eser, bir yapay zekânın doğal ortamların sesini yorumlayıp nasıl yeniden yaratabileceğine dair beş bölümlük bir anlatıdır. Müziğin bestelenmesinde yapay zekâ motoru kullanılmamış, ancak karmaşık ve dinamik sesler oluşturmak için bir additive synthesizer tercih edilmiştir. Bu parçalar klavyede icra edilebilir fakat her durumda icracının kontrol edemeyeceği kaotik unsurlar içereceklerdir; tıpkı insanların fethetmeye çalıştığı ama tam olarak yönlendiremeyecekleri doğal süreçler gibi.
Eserin bu versiyonu, Eldem Sanat Alanı'ndaki performans için özel olarak bestelenmiş yeni müzikler içermektedir.
Zeynep Büşra Eldem, klasik piyano eğitimine Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’nda başladı. Lisans eğitimini Viyana Müzik ve Sahne Sanatları Üniversitesi Enstrümantal Pedagoji - Piyano alanında tamamladı. Mezun olduğundan bu yana Avusturya, Almanya, Yunanistan ve Türkiye’de çeşitli etkinliklerde solo ve oda müziği gruplarıyla konserler verdi, ustalık sınıflarına katıldı. Çağdaş müzik icrası, doğaçlama ve elektronik müziğe yöneldiği şu sıralar, Türkiye’den bestecilerin piyano ve elektronikler için yazdığı eserlerden oluşan bir albüm hazırlığında. Zeynep, İstanbul Teknik Üniversitesi Dr. Erol Üçer Müzik İleri Araştırmalar Merkezi Müzikoloji doktora programında akademik çalışmalarına devam ediyor ve çeşitli kurumlarda lisans ve lisans öncesi düzeyde dersler veriyor.
Jashiin, müziğinde doğada bulunan organik süreçleri taklit eden ve yorumlayan, İstanbul merkezli bir besteci ve ses sanatçısıdır. 20 yılı aşkın kariyeri boyunca 19. yüzyıl sonu Fransız bestecilerinden ilham alan piyano eserlerinden, soundscape (ses manzarası) kompozisyonlarına ve noise (gürültü) müziğine kadar geniş bir yelpazede farklı tarzları keşfetmiştir.